9 marketingcsapda, amit jobb, ha elkerülsz
2019. november 07. prunuscerasus komment

9 marketingcsapda, amit jobb, ha elkerülsz

(1. rész)

Vannak azokat a reklámok, amelyek nem kertelnek: vedd és vidd! És vannak azok, amelyek szinte észrevétlenül ivódnak be az életünkbe és képesek átformálni a köztudatot is. Ezek úgy ösztönöznek a fogyasztásra, hogy társadalmi elvárássá, alapvető szükségletté tesznek addig szükségtelen tárgyakat, szolgáltatásokat vagy éppen cikinek bélyegeznek meg egyébként elfogadott dolgokat.best-marketing-trick-ever.jpg

Az alábbi összeállításban 9 marketingfogással foglalkozunk, hogyan indultak, hogyan vegyük észre őket az életünkben és mit tegyünk azért, hogy ne essünk a csapdájukba.

  1. Használjunk több terméket, mint amennyi szükséges
    A reklámfilmek képkockáit hajlamosak vagyunk oktatófilmként kezelni: egy rágó nem rágó, mindjárt kettőt kell bevenni; a borotvahab és a sampon is csak úgy az igazi, ha indokolatlanul nagy mennyiségű habbal jár, és így tovább. Nem árulunk el nagy titkot azzal, ha elmondjuk, azért használnak a szükségesnél több terméket ezekben a reklámokban, hogy túlzott fogyasztásra ösztönözzék a vásárlókat, így hamarabb fogyjon el és kelljen újabbért rohanni a boltba.
    Felejtsük el a fejünkbe plántált használati utasításokat: ha eddig is bevált a termék feleannyival, akkor miért használnánk többet belőle? Bízzunk magunkban és tapasztaltainkban!

  2. Kávészünet
    El tudod képzelni, hogy volt idő, amikor az emberek csak szünetet tartottak, nem pedig kávé- és/vagy cigiszünetet? Az 50-es évek Amerikájának egyik nagy sikerű reklámkampánya tette a szünetet kávészünetté, a kávé fogyasztást közösségi eseménnyé és egyfajta rítussá. Hasonló a helyzet a „reggeli a nap legfontosabb étkezése” mítosszal is, amit egy amerikai müzligyártó cég kezdett el terjeszteni még a 40-es években az eladásaik növelése érdekében. Soha semmilyen tudományos bizonyíték nem volt rá, hogy a reggeli fontosabb lenne, mint bármelyik másik étkezés, az emberek többsége azonban mind a mai napig szentül hisz benne, írja a liked.hu. 
    Próbáljuk meg észrevenni, melyik az a felvett szokás, ami életünk részévé lett, pedig nem "sajátunk". Ha a kollégáink, a szomszéd, családunk is így csinálja, biztos, hogy nekünk is így kell?

  3. Ne lógj ki a sorból! Vedd Te is a drágább terméket, mint mindenki más!
    Mit tehetnek a gyártók, hogy eladják az új, de drágább termékeiket? Nem a józan észre, hanem az ösztöneinkre hatnak! Bár lehet, hogy valóban egészségesebb, jobb összetevőkből áll, de az árérzékeny földi halandókkal akkor is nehéz megismertetni és megszerettetni az új árut. Hogy könnyebben menjen, a nyájszellemre hatnak a marketingesek: félig töltik fel a polcokat a boltokban, így keltve azt az érzést bennünk, hogy lemaradhatunk valamiről, hogy lekapkodják az adott terméket előlünk azok, akik jobban tudják.
    Ahelyett, hogy vakon a kosárba dobjuk az utolsó darabokat, olvassuk el az apró betűket is, és hozzunk valódi döntést, az ösztöneink által vezetett helyett!

    red_bull_extreme.jpg

  4. Te is lehetsz szuperember!
    Gondolkodtál már azon, hogy miért a világ legnagyobb energiaital-gyártói szponzorálják a legvadabb extrémsportokat, versenyeket, ifjúsági fesztiválokat? Nem, nem azért, mert szárnyakat ad... A gyártók azt próbálják sugallni a közönség felé, hogy ha őket választod, Te is olyan nagyszerű, kivételes és emberfeletti teljesítményre leszel képes, mint rajongásod tárgya.
    Tényleg így van? Azon kívül, hogy az energiaitalok kifejezetten egészségtelenek, azt senki sem gondolhatja komolyan, hogy helyettesítheti a kitartó munkát, a gyakorlást és a tehetséget. Nem egy konzervdoboznyi italtól leszel jobb, ügyesebb, menőbb, ne csapd be magad!

 

Folytatás következik!

A bejegyzés trackback címe:

https://ipszilon-ze.blog.hu/api/trackback/id/tr8515292964