9 tipp, hogy jobban kezeld a dühödet
2019. november 26. prunuscerasus komment

9 tipp, hogy jobban kezeld a dühödet

Az ünnepek közeledtével mindennek a békéről, szeretetről, meghittségről kéne szólnia. De hiába, ha ugyanúgy feldühítenek, ha türelmetlenség, követelőzés, meg nem értés vesz körül. Mit tehetünk azért, hogy jobban kezeljük a haragot?

WOMAN,ANGRY,EYES

1. Lépj hátra egyet!

Amennyire csak lehet, távolodj el a problémától, ami feldühített. Tégy egy kisebb vagy nagyobb sétát, menj ki a levegőre, ha teheted! 

Jézus szelíd és alázatos szívű, adj nekem is olyan szelíd és béketűrő szívet, mint a Tiéd!

Képtalálatok a következőre: walk in forest"

2. Békélj meg!

Ha sikerült kiszellőztetned a fejed, mindenképpen keresd fel azt, aki feldühített. Beszéljétek át a konfliktust, bocsássatok meg egymásnak, máskülönben a harag ott marad köztetek, és csak az alkalmat várja majd, hogy újra kirobbanhasson. Tekints úgy erre, mint egy Isten adta lehetőségre, hogy növekedj az alázatosságban, szelídségben, jóságban.

3. Próbáld magad a másik helyébe képzelni!

Általában nem a tett mögötti indítékot, csupán a tettet látjuk és vizsgáljuk, amivel megbántottak minket. Próbáljuk meg a személyre fordítani a figyelmünket: vajon direkt vagy véletlen okozott nekünk kellemetlenséget? Saját akaratából tette vagy nem volt más lehetősége? Helyezzük magunkat az ő helyébe: mit érzek valójában? Mi okozta igazából a haragomat? Alulértékeltnek érezem magam? Lehet más miatt voltam feszült?

4. Dolgozz azon, hogy türelmesebb légy!

Gyakorold más területen is a türelmet, ahol könnyebb, mint egy hirtelen feldühítő helyzetben. 

5. Ne keresd mindenben a tökéletességet!

A haragot gyakran az okozza, hogy megbicsaklunk a saját illúziónkban. Amikor a saját képességeinkről, a karrierről, a magánéletről, a baráti kapcsolatainkról alkotott elképzeléseink nem találkoznak a valósággal, az feszültséget okozhat bennünk.  Addig nem is tudunk kiszállni ebből a mókuskerékből, amíg le nem mondunk a magunkról alkotott hízelgő képről és a vágyunkról, hogy mindent irányíthassunk. Meg kell tanulnunk azt, hogy a valóság elfogadása az igazi öröm, még akkor is, ha sem én magam, sem a többiek nem olyanok, amilyennek én szeretném őket.

6. Ne fogyassz koffeines italokat és alkoholt!

Légy ura a testednek azzal, hogy relaxálsz, józan vagy és csendet tartasz. Ezek a szerek mind nehezítik, hogy uralkodj a dühödön, a zaj kibillenthet a belső békédből.

Képtalálatok a következőre: anger step back"

7. Ne feledkezz meg az alázatosságról!

"Mert szelíd vagyok és alázatos szívű"

(Mt 11,29)

Nem véletlen állította Jézus e két tulajdonság egymás mellé: az alázatos szívűek szelídek.

8. Kérj támogatást!

Ha egyre gyakrabban okoz nehézséget a düh kezelése, ha nem tudjuk kordában tartani, át veszi felettünk a hatalmat, akkor bátran kérj segítséget egy hozzáértő szakembertől! Néha nem elég egyedül küzdenünk a haraggal, ahogy más helyzetben is jól jön a segítség.

COUPLE HUGGING

9. A megbocsájtás a gyógyulás alapja.

A harag megosztottságot hoz. Az egységre való törekvés erre a legjobb ellenszer, ebben segíthet, ha időnként újraolvasod az Efezusiaknak írt levelet.

(forrás: aleteia.org)