MÉG NEM KÉSŐ! 9 fogadalom erre az évre, amibe még belevághatsz!
2020. január 15. prunuscerasus komment

MÉG NEM KÉSŐ! 9 fogadalom erre az évre, amibe még belevághatsz!

Január közepén járunk, a legtöbben ekkorra már megszegték az újévkor tett ígéretüket. Az alábbi fogadalmakba belevágni azonban még nem késő! Válassz egyet vagy alakítsd kedved szerint olyanná, hogy be tudd tartani! Sőt, akár a közelgő nagyböjtben is bátran felhasználhatóak!

alarm_clock_snooze-1296x728-header.jpg

1. Nem kések el

Tiszteld meg magadat és másokat is azzal, hogy időben odaérsz a találkozóra, nem késel el az előadásról, nem maradsz le a mise elejéről. Ez vonatkozhat arra is, hogy minden (hétköz)nap időben lefekszel és hétvégén sem alszol tovább, mint amit előre megszabsz magadnak.

Képtalálat a következőre: „drink water”

 

2. Több vizet iszom

Napi folyadékfogyasztásunknak 2,5-3 liter között kell lennie. Neked ebből mennyi van meg? S ha még jól is állunk vele, akkor sem mindegy, hogy mi iszunk! Törekedjünk arra, hogy csökkentsük az üdítők, szénsavas termékek fogyasztását, így elkerüljük a szervezetünk számára felesleges cukrokat és egyéb adalékanyagokat, és jelentősen kevesebb csomagolás is termelődik azzal, ha átállunk a kulacsra és csapvizet fogyasztunk. 

3. Csak hazai finomságokat fogyasztok

Az újévi fogadalmak legtöbbször diétára vagy életmódváltásra vonatkoznak. De ezeket is a legnehezebb betartani. Ehelyett fogalmazzunk meg egy konkrétumot, és igyekezzünk azt következetesen végigvinni.

Ne vegyünk bolti édességeket, rágcsálnivalókat, helyette készítsünk otthon finomságokat! Ez nagyszerű alkalom lehet, hogy a barátokkal vagy a családdal közösen töltsünk időt, és így biztosan tudjuk, hogy mi kerül a tányérunkra.

4. Imádkozzunk együtt!

Ha nincs közös imaidőtök a pároddal, lakótársaddal, jóbarátoddal, családoddal, próbálj meg bevezetni egyet. Ez lehet egy étkezés előtti áldás vagy heti egy közös ima. Változást fog hozni a kapcsolatotokba, a napjaitokba!

5. Tégy jót!

Természetes, hogy törekszünk az odafigyelésre, hogy másoknak segítsünk, de építsük be ezt is tudatosan az életünkbe. Heti vagy havi egy napot szánjunk arra, hogy segítünk másoknak: látogassuk meg a közelben élő egyedülálló időset, segítsünk neki, ha szüksége van rá, vagy vigyázhatunk akár a szomszéd gyerekeire is. Ezek mind erősítik a helyi közösséget és boldogabb emberek közt élhetünk!

6. Tekerjük le a fűtést! Csavarjuk le a légkondit!

Gyakran jobban befűtünk otthonainkban, mint az indokolt lenne, s télen jobban lehűtjük azokat, mint kéne. Télen tekerjük le 1-2 fokkal a fűtést, vegyünk magunkra meleg ruhát, igyunk egy forró teát, és takarózzunk be - így is lehet filmet nézni vagy olvasni! Nyáron pedig keressünk alternatívát a légkondira, így óvjuk a környezetet és egészségünket is.

Képtalálat a következőre: „walking home”

7. Sétálj többet!

Hagyjuk otthon az autót, szálljunk le a buszról egy megállóval hamarabb, ne várjunk a villamosra, hanem sétáljunk! S ha már séta, tegyük tudatosan: figyeljünk a lépéseinkre, figyeljük meg, mit érzünk, mi hogyan hat ránk, szemléljük a környezeted, adjunk hálát mindenért!

8. Fókuszálj a pozitív dolgokra!

Ez éppen akkor a legnehezebb, amikor a leginkább szükségünk lenne rá. Mégis próbáljunk megállni egy pillanatra, tekintsünk rá kívülről a helyzetre, az életünkre, és biztosan találunk valamit, amiért hálásak lehetünk, ami reményt ad. Gyakoroljuk ezt olyankor, amikor könnyebb napokat élünk, így nehéz időkben jobban fog menni! Próbáljuk ezt hangosan ki is mondani, így a környezetünk számára is reményt hozóvá válunk.

9. Fogadd el az új kihívásokat!

Lehet, idén csak egyszer lesz ilyenre lehetőséged, de akkor jusson eszedbe IGEN-t mondani egy új, embert próbáló feladatra, amit máskor elkerülnél. Lépj ki a komfortzónádból, engedd, hogy Istennél legyen életed vezetése!

(forrás: aleteia.org)