Miért beszélnek úgy az egyházban, hogy azt nem értem?
2019. április 02. prunuscerasus komment

Miért beszélnek úgy az egyházban, hogy azt nem értem?

Laikus vagyok - jelentsen ez bármit is. Nekem nem újdonság, hogy nem mindig értem azt, amit az egyházi berkekben jártasabbak beszélnek. Az viszont újdonság számomra, hogy a felszentelt egyházi elöljárók nem (mindig) tudják, hogy mi nem értjük őket. 

dnvlpe8rymq11.jpg

Amikor a lelkészi pályát kezdtem, a közelben lakott egy ismerősöm. Mivel sok éve jó kapcsolatban voltunk, mert visszajelzést adni nekem. Bár ő nem emlékszik már rá, belém viszont bevésődött, hogy minden általam tartott istentisztelet után mutatott egy számot. Az első alkalom után szavak sem kellettek hozzá, hogy értsem a jelentését. Azt tudatta velem ily módon, hogy az igehirdetésben hány olyan szót használtam, melyet nem értett. Egy diplomás emberről van szó, aki ráadásul egyházi környezetben nőtt fel.

Pethő Jucus írásában nem a latin vagy egyéb eredetű szavakra, hanem olyan fogalmakra, mint az "üdvösség", a "kegyelem" vagy a "megtérés". Hitünk alapjait jelentő szavak, amelyeket igazából nem is értünk, vagy legalábbis nem mindenki.

A lelkésznő írása a kötőszó.blog.hu oldalon olvasható teljes terjedelemben.

 

süti beállítások módosítása