Budapest az ígéret földje az olasz fiatalok számára
2019. április 03. prunuscerasus komment

Budapest az ígéret földje az olasz fiatalok számára

Magyarországon a fiatalok sokkal többen tanulnak egyetemen, 3-4 nyelvet beszélnek, előre akarnak jutni, és még edzeni is eljárnak, egy Budapesten élő olasz fiatal véleménye szerint.

33480953238_329d24b545_h.jpg

Sokan azt sem tudták, hol van Magyarország vagy egy nyomorgó, elmaradott országra számítottak. Mégis itt találták meg a kiutat az olasz kilátástalanságból, mert átlag feletti fizetést kapnak a multiknál, ahol semmilyen végzettséget nem várnak tőlük, s amelyből még egy belvárosi albérletre, éttermekre is futja.

- Érettségi után még három évet töltöttem Olaszországban. Alig találsz munkát, vagy ha mégis, akkor sokszor szerződésed sincs, és a lehető legkevesebb pénzt kapod. Imádom a gyerekeket, ezért egy ideig egy játszóházban dolgoztam Perugiában. Két év után már főnök voltam, de csak 6 eurót kerestem óránként, és a járulékot se fizették utánam – mondta Nikita, akihez hasonlóan a Szicíliából érkező Valentina is először pénzügyi végzettségének megfelelően keresett munkát:

- Miután végeztem az egyetemen, beadtam a jelentkezésem négy-öt munkahelyre, de csak hónapokkal később kaptam választ. Addigra már Budapesten voltam egy gyakornoki program keretében. - egy multinacionális cég szolgáltatóközpontjában talált munkát Valentina is legtöbb sorstársához hasonlóan, de ma már végzettségéhez közelebb álló munkát végez egy bankban. A 26 éves nő szerint a legtöbb fiatal Budapestet csak ugródeszkának használja, aztán továbbállnak Nyugat-Európába, ahol jobban kereshetnek.

További történetekért kattints az abcúg.hu oldalára!

süti beállítások módosítása