Csóróbbak vagyunk, mint szüleink
2019. november 19. prunuscerasus komment

Csóróbbak vagyunk, mint szüleink

1983 és 1994 között születettek fogyasztási szokásait vizsgálták, melyből kiderült, hogy nem tudatosabbak lettünk, hanem az előző generációkhoz képest jelentősen rosszabb anyagi helyzetünk miatt nem tudunk annyit költeni.

x_tdy_ov_style_jeans_pocket_170628.jpg

Az Y-generáció költekezési kedve nem ideológiai okokból vagy a divattrendek miatt csökkent, hanem mert az élet drágább, a pénz viszont kevesebb lett.  

A Deloitte nemzetközi felmérésében 42 ország több mint 13 ezer érintettjét kérdezték ki. A kutatásból kiderült, hogy jelentőseb többet kell egy mai 25 év alatt felnőttnek költenie lakhatásra, egészségügyre, oktatásra és diákhitelre is, ugyanakkor az élelmiszerre, alkoholra és szórakozásra fordított összegek aránya alig változott az elmúlt 20 év alatt.

Az Y-generáció értékskáláján az utazás és a világlátás szerepel az élen 57 százalékkal, a saját otthon vágya csak ezután következik 49 százalékkal. A közösségre gyakorolt pozitív hatás (46 százalék) pedig megelőzi a családalapítást és a gyerekvállalást (39 százalék). 

A teljes cikk ide kattintva, a Qubit.hu oldalán olvasható.

süti beállítások módosítása