Te gondoltál arra, miközben a kádban ücsörögtél egy hosszú, dolgos nap után, hogy inkább abból kellene élned, hogy eladod a fürdővizedet? Nem? Én sem! Egy Insta-sztár viszont igen, és három nap alatt 4,5 millió forintnak megfelelő összeget keresett vele. Ez az influenszer-jelenség egyik legsötétebb bugyra, de akadnak azért olyan közösségi médiasztárok, akik a közjó szolgálatába állítják a népszerűségüket.
Belle Delphine magát alternatív influenszernek tartja, és többnyire arról híres, hogy nagyon sok energiát fektet abba, hogy úgy nézzen ki, mint egy mangafigura (japán képregényhős). A fiatal Insta(nt) sztár a közelmúltban feltöltött egy videót, amin megfürdik, majd kis tégelyekbe öntötte a vizet, és 9 ezer forintnak megfelelő angol fontért áruba bocsátotta az interneten. Belle összesen 500 tégelyt értékesített, és három nap alatt az egész készletet eladta.
Az influenszerek ismertsége mára elérte a hollywoodi filmcsillagokét. A közösségi média sztárjai magas színvonalon élnek az Instagramnak, Facebooknak és YouTube-nak köszönhetően.
Bár a technológia elméletileg lehetővé teszi, hogy bármelyikünk sokmilliós nemzetközi rajongótáborra tegyen szert és akár a fürdővizéből is megéljen, de a siker mögött általában profi marketingstratégia áll.
Hogy lesz az influenszerkedésből pénz?
A legtöbb netes sztár abból él, hogy különböző termékeket reklámoz a közösségi médiában, de a videómegosztóktól is komoly összegeket kapnak. Ha a youtuberek engedik az oldalnak, hogy hirdetéseket helyezzen el a videóikban, akkor a videómegosztó fizet a megtekintések után. A 24.hu kiszámolta, hogy egy közepes méretű követőtáborral rendelkező hazai véleményvezér, akinek 50 ezer követője van, nagyjából 50–275 ezer forint közötti összeget kérhet el posztonként.
A hírnevet jóra is lehet használni
Magyarósi Csaba vlogger az Appleblog, valamint az Egy nap a városban blog alapítója, az I love Balaton főszerkesztője és a Zöldítsük ki Budapestet mozgalom kezdeményezője. Áprilisban ő lett a Cif Ragyogjon Magyarország Programjának reklámarca. A kezdeményezés célja, hogy a közösségi életterek tiszták legyenek. Ezáltal a közterek, parkok, homlokzatok, térplasztikák visszanyerik eredeti vonzerejüket, és a hétköznapok apró örömforrásaivá válnak az ott élők számára.