A Z-generáció sajátossága, hogy először az embert keresik a munkaadójukban, majd aztán nézik csak a főnökön benne, illetve jellemzően a vezető és beosztott között kialakult emberi kapcsolaton nyugszik a sikeres együttműködés, nem feltétlen a "kiérdemelt tisztelet" az alapja, ahogy ez korábbi generációknál megfigyelhető vagy elvárt volt.
Ma este tartják a Felsővezetői klub elnevezésű pódiumbeszélgetést, amelynek témája a 21. századi vezető kérdése lesz. Ennek kapcsán nyilatkozott Lazányi Kornélia, az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Karának dékája az MTI-nek. A szakértő szerint a generációs felosztás "nagyon nagy általánosítás", azon belül individumok, különböző értékrendeddel és attitűddel rendelkező emberek vannak. A Z-gerenációhoz hasonlóan sem az X-, sem az Y-generáció nem volt homogén. A generációs felosztás szerinte azért sem értelmezhető, mivel a földrajzi-társadalmi tényezők azt jelentősen árnyalják.
Mikor a felsővezetők félnek ezeket a fiatalokat alkalmazni, akkor sztereotípiáktól félnek, amelyek az egyén szintjén torzítanak.
(forrás: MTI)