"Évek óta most álmodtam először."
2019. november 20. prunuscerasus komment

"Évek óta most álmodtam először."

A nappal zsúfolt pakolóházak éjszakánként konganak az ürességtől. Az ebben rejlő lehetőséget látta meg egy ausztrál segélyszervezet, akik éjjeli hajléktalanszállóvá alakították az egyik legnagyobb brisbane-i garázst.71761862_2415979935165718_7299733880934760448_n-5dcca5a645e5b_880.jpg

Amikor egyre hidegebbek az éjszakák, azt legjobbak azok érezik, akiknek nincs hova menniük. Az ausztrál Beddown segélyszervezet küldetése, hogy a nappal használt tereket, amelyek éjszaka üresen állnak, pop-up szállásokkal töltsék meg, így adva átmeneti otthont a fedél nélkülieknek. 

car-parks-are-turned-into-homeless-shelters-at-night-5dcca5caf27e3_880.jpg

Nemcsak biztonságos alvóhelyet, de nyugodt alvást biztosítanak. A kialvatlanság súlyos egészségügyi következményekkel járhat, nő a depresszió, a cukorbetegség, a magasvérnyomás kockázata, alkohol- és drogproblémákat okozhat.

 

A karitatív szervezet egyik alapítóját ihlette meg az üresen álló garázs, így keresték fel az egyik legnagyobb parkolóház-üzemeltető céget, akik átengedték éjszakára az épületet a kéthetes próbaidőszakra. A Beddown egészségügyi ellátást, fogorvost és fodrászt is biztosított a rászorulók részére, valamint tiszta ruhát kaptak és tisztálkodó helyiséget is berendeztek számukra.

car-parks-are-turned-into-homeless-shelters-at-night-5dcca5f75343e_880.jpg

A két hetes időszak alatt 41 vendég fordult meg a programban, javában (77%) férfiak. A legfiatalabb résztvevő mindössze 15 éves volt.

A visszajelzések magukért beszélnek:

Évek óta most álmodtam először.

Egy hetet töltöttem el itt, jól aludtam éjszakánként és rendszert hozott a napjaimba. Emlékeztetett, hogy milyen az Élet, és be is jelentkeztem 6 hónap elvonóra ennek köszönhetően.

Lehetővé tette, hogy végigaludjam az éjszakát és távol legyek a drogoktól. Tisztábbak a napjaim és nem használtam semmilyen szert már 8 napja.

(forrás: boredpanda.com)

süti beállítások módosítása